Home » עידכונים » הכנה לתחילת העסקת עובד זר

הכנה לתחילת העסקת עובד זר

כאשר מצבו של קשיש מחמיר בשל מחלה או מכל סיבה אחרת נוצר הצורך בהעסקה של עובד זר אשר ישגיח ויעזור לקשיש. לעיתים, בחירה זו היא המועדפת על בני המשפחה ועל הקשיש עצמו, מאחר והוא נשאר במסגרת ביתו וסביבת מגוריו המוכרת לו.

בטרם נכניס עובד זר לביתו של הקשיש, יש לקחת מספר דברים בחשבון, מאחר והעובד הזר ישהה עם קשיש במשך 24 שעות ביממה, חשוב כי יתקיים קשר הדדי בין העובד הזר לקשיש, קשר של ידידות וביטחון. לשם כך, יש לבדוק האם נוצרת כימיה משותפת בין השניים.

תהליך הבחירה של עובד זר מתאים

כיום, קיימות חברות שונות אשר מתמחות בהבאת עובדים זרים לצרכי טיפול בקשישים. חלק מהעובדים הזרים הם בעלי הכשרה מקצועית, כמו אחיות או מטפלים סיעודיים שעברו השתלמות מתאימה. ניתן לפנות לחברות האלה ולציין בפניהם מה אתם מחפשים ומה מצבו של הקשיש. החברות יעזרו לכם באיתור של עובד זר המתאים לצרכים הספציפיים שלכם.

על מנת להצליח בבחירת העובד הזר המתאים חשוב לבדוק את צרכיו של הקשיש ובהתאם לכך להגדיר את התפקיד אותו אמור העובד הזר למלא.
כמו כן, יש לשאול את הקשיש לדעתו ולבדוק איתו מה הם הדברים החשובים מבחינתו.

הכנה לתחילת העסקת עובד זר

השתלבות העובד הזר

לאחר שאיתרנו את העובד הזר המתאים לנו, מומלץ להגדיר מראש את הציפיות שלכם מהעובד וכן לבדוק מהן ציפיות העובד עצמו.

כמו כן, כדאי לדאוג לסביבה אישית ונעימה עבור העובד הזר, על מנת שירגיש בנוח בביתו החדש. יש לערוך היכרות עם מקום המגורים וסביבת המגורים, לערוך סיור באזור ולהסביר באופן ספציפי את הצרכים של הקשיש עליהם יהיה עליו לענות.

תחומי האחריות של העובד הזר

מטרתו של העובד הזר היא לעזור לקשיש בשגרת היום יום אשר הקשיש עצמו אינו יכול לבצע לבדו. התפקיד כולל בין היתר:

טיפול סיעודי ואישי: על העובד הזר לעזור לקשיש בתחומים בהם הוא מתקשה, כמו האכלה, הלבשה, רחצה, היגיינה אישית. מתן תרופות בזמן, ליווי לביקור בקופת החולים וליווי ביציאה החוצה. הכל בהתאם לצרכים של הקשיש ולפי מידת תפקודו.

עזרה בניהול ואחזקת משק הבית: ניקיון של סביבת המחייה, מתן עזרה בתחומי קניית אוכל ובישול, עזרה בסידור הבית, החלפת מצעים, כביסה, גיהוץ.

בטרם התחלת העבודה של המטפל הזר, חשוב מאוד לחתום על חוזה המגדיר את כל תחומי אחריותו של העובד. כמו כן, כדאי להגדיר מראש עלויות שונות שאינן נכנסות למשכורת, כמו על חשבון מי יהיו שיחות הטלפון הביתיות או מה יהיה סך ההוצאות החודשיות למשק הבית.

יש לעשות תיאום ציפיות ביחד עם העובד הזר, על מנת לא להגיע למשברים עתידיים אשר יכולים לפגוע בשני הצדדים, גם בעובד הזר וגם בקשיש. כאשר יש הגדרה מראש נמנעים ממצבים של אי-נעימויות כאלה ואחרות.

הסכם עבודה: עריכה של הסכם עבודה הכולל בתוכו נוהל של עבודה, מגדירה לשני הצדדים את החובות ואת הזכויות שלהם.

חשוב לזכור, כי עבודה עם קשיש, היא עבודה הדורשת מסירות רבה, אחריות, מהימנות ומקצוענות. מטפל אשר מרגיש כי מפרים את זכויותיו לא יהיה מטפל נאמן וטוב, על כן, חשוב מאוד, בטרם מתחילים לעבוד, כי הדברים יהיו מוגדרים וברורים.

יש לשים דגשים על הנקודות החשובות אצלכם, ולזכור, כי בכל זאת, מדובר בעובד זר שמגיע מתרבות אחרת, יש לכבד אותה ולדאוג כי יהיה מרוצה מעבודתו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר