Home » עידכונים » בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי הוא מקום המיועד לאנשים שמקומם אינו בבית החולים, אך הם גם אינם יכולים להיות מטופלים בבית. רוב בתי האבות הסיעודיים מסוגלים להעניק את הטיפול הרצוי לדייריהם במשך 24 שעות ביממה.

חלק מבתי האבות מוגדרים סיעודיים בזכות הצוות הרפואי המספק טיפול דוגמת תרפיה בדיבור, ריפוי בעיסוק וכל טיפול רפואי אחר לו נזקק הקשיש במחלקות הייעודיות. הנהלת בתי האבות הסיעודיים מעודדים את אנשי הצוות שלהם לפתח קשרים עם הקשישים, דבר התורם להתקדמותם והתפתחותם הפיזית והנפשית של הקשישים.

מהו בית אבות סיעודי?בית אבות סיעודי

בתי אבות סיעודיים ערוכים לטיפול מיוחד בקשישים הסובלים ממחלת האלצהיימר. הם מהווים פתרון טוב עבור אנשים הזקוקים לטיפול רפואי צמוד ומקצועי במשך כל שעות היממה. בחירת בית האבות הסיעודי הנכון היא משימה מאתגרת.

ייעוד המחלקות בבתי אבות סיעודיים הוא הענקת מגוון טיפולים הנעים בין שיקום טווח קצר לארוך טווח עבור קשישים הזקוקים לטיפול סיעודי. על פי המחקרים, תוחלת החיים, כמו גם איכות החיים בבית אבות סיעודי, נמצאו גבוהים יותר בקרב קשישים המעדיפים שהייה בבית אבות על פני שהייה בבית.

שיקולים בבחירת בית אבות סיעודי

מומלץ לבצע מספר ביקורים במהלך קבלת ההחלטה על בחירת בית האבות הסיעודי המתאים. יש לקבוע פגישה עם מנהל בית האבות ולערוך סיור במקום. שעות הבוקר והצהריים המאוחרות הן בדרך כלל השעות הטובות ביותר על מנת לקבל מושג על פעילות היום יום של בית האבות. בנוסף, מומלץ להיוועץ ולקבל סיוע של חברות המתמחות בתחום, המעניקות שירותי ייעוץ והכוונה  בהתאמת בית אבות סיעודי, לפי צורכיכם.

יש להיזהר מבתי אבות סיעודיים בעלי ריחות רעים. אנשי צוות שנראים כמתעלמים מדייריהם, הם הדברים החשובים ביותר בהם יכול להבחין בן משפחה המבקר בבית אבות סיעודי על מנת להחליט היכן לשכן את בן משפחתו האהוב. כדאי גם לשוחח עם דיירי בית האבות ולשאול את השאלות הנכונות. מעל לכל, יש לסמוך על האינטואיציה ולהחליט בהתאם לרשמים.

היתרונות של בית אבות סיעודי הם הטיפול והמעקב הצמוד אותם מקבל הקשיש במשך כל שעות היממה. קשישים סיעודיים הם אנשים הזקוקים לתרופות, או שהגיעו לשלב בחייהם בו הם אינם מסוגלים לטפל בעצמם, לאכול, להתרחץ ועוד. ההנהלה וצוות העובדים בבית אבות סיעודי מורכבים מאחיות מוסמכות ורופאים, המסוגלים לתת לקשיש את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק.

קיימים בתי אבות סיעודיים המתפקדים כמו בית. צוות המטפלים של בית האבות בונה מערכת יחסים עם הקשישים, ונותן להם טיפול אישי יותר.

למי מיועדים בתי אבות סיעודיים?

בית אבות סיעודי מתאים לחולים הסובלים ממחלות קשות, ואשר מצב בריאותם מדרדר באופן כרוני בשל גילם המתקדם או מחלה שפקדה אותם. בתי האבות הסיעודיים מהווים פתרון טוב עבור המקרים הבאים:

  • קשישים המרותקים לכיסא גלגלים או למיטה
  • חולים הזקוקים לטיפול רפואי קבוע או קבלת עירויים
  • קשישים הסובלים מפצעי לחץ
  • חולים במחלת האלצהיימר
  • אנשים הסובלים מפיגור שכלי או מחלות מוח אחרות
  • חולים שמצבם מוגדר כסופני
  • חולים בעלי סיכון גבוה

השירותים הניתנים בבית אבות סיעודי

שלא כמו בשאר בתי האבות. בית אבות סיעודי מעניק שירותים רפואיים מהירים ויעילים. הנהלת בית האבות והצוות מעניקים לקשיש, בין יתר הטיפולים התפקודיים היום יומיים והרפואיים, גם טיפולי פיזיותרפיה המשמרים ומפתחים את יכולותיו הגופניות של הקשיש. הם מטפלים באופן צמוד בחולים כרוניים הנזקקים לבדיקות דם ובדיקות רפואיות קבועות.

רופא צמוד, כמו גם תמיכת עובדים סוציאליים, מלווים את הקשיש ומבקרים את התקדמות תפקודם ומצבם. הם מספקים מענה מהיר, יעיל וזמין בכל מצב של התדרדרות הקשיש.

באנר בית אבות

מחפשים בית אבות בארץ? הרשימה המלאה של כל בתי האבות הסיעודיים בישראל

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מה ההבדלים בין בית אבות לבין דיור מוגן? והאם אלו הבדלים מהותיים?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר