Home » עידכונים » אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון

אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון

תפקידה של אחות פרטית בבית חולים הוא להעניק טיפול סיעודי צמוד לחולה לאחר ניתוח, כאשר היא נמצאת לידו ביום ובלילה ודואגת לכל צרכיו.

תפקידה לדאוג לו למזון ולשתייה, ללוות אותו לשירותים, לסייע לו להתרחץ, לדאוג לסידור המיטה בצורה שתהיה נוחה בעבורו, להתעדכן בכל פעם בנוגע למצבו הרפואי מפי סגל הרופאים והאחיות של המחלקה ולדווח לבני המשפחה על המתרחש. אחות פרטית ממלאה תפקיד שאותו לא יכולה למלא אחות במחלקה, משום שקיים עומס רב של חולים.

אנשים שמאושפזים בבית חולים לאחר שעברו ניתוח זקוקים במיוחד לשירות של אחות פרטית, מכיוון שהם עלולים לסבול מכאבים שמגבילים אותם מאוד בכל ההתנהלות האישית. לצורך החלמה יעילה ומהירה חשוב שתהיה נוכחת ליד המחלימים מניתוח אחות פרטית שתדאג עבורם לכל הפרטים הקטנים. אחות פרטית בבית חולים גורמת לשקט נפשי בקרב החולים ובקרב בני המשפחות המודאגים.

חשוב מאוד להתאים בין החולה שמתאושש מניתוח לבין האחות הפרטית שתטפל בו. רצוי שתהיה התאמה באופי של האנשים לצורך התאקלמות מהירה ולצורך קבלת טיפול אדיב, וחשוב ביותר שתהיה התאמה בין הידע המקצועי עמו מגיעה האחות הפרטית לבין סוג הניתוח שעבר החולה וסוג ההתאוששות אותו הוא עתיד לעבור.

השתתפות קופות החולים

בכל קופת חולים מוצעים למבוטחים מספר ביטוחים משלימים, שבמסגרתם מוצעים החזרים כספיים בעבור שירותי אחות פרטית בבית חולים. הסדרי התשלום בעד השירותים וההחזרים הכספיים נקבעים בצורה שונה בכל ביטוח בנפרד ואין קשר בין הביטוחים. באופן כללי, ההחזרים הכספיים שניתנים הם גבוהים, ובעצם כך חולים ששוכרים אחות פרטית לא נאלצים להוציא כספים רבים עבור השירות החשוב.

קופות החולים מודעות לחשיבות שבשירות זה ולכן ההחזרים הכספיים שניתנים הם בסדרי גודל משמעותיים. חשוב לזכור שעל מנת לקבל החזרים מקופות החולים צריכים להיות שני קריטריונים הכרחיים שבלעדיהם לא ניתן כל החזר. הקריטריון הראשון הוא שהאחות הפרטית היא אחות מוסמכת והקריטריון השני הוא שהחולה מבוטח כבר באחד מהביטוחים המשלימים.

מי שחושב על אפשרות של שכירת שירותי אחות פרטית, חייב לדעת כי זהו שירות יקר במקצת, שיכול לנוע בין 70 ל-120 שקלים לשעה. חשוב לזכור גם כי זהו שירות טיפולי סיעודי נחוץ מאוד להחלמת החולה, ולכן מחירו גבוה.

החזרים כספיים לפי קופות החולים

סכומי ההחזרים הכספיים משתנים בין הקופות ובין סוגי הביטוחים המשלימים. כל קופות החולים מגבילות את ההחזרים שהן נותנות לכל יום אשפוז ומקצות את הסכום למקסימום מסוים של ימים.

ההחזרים הניתנים נעים בין 75% ל-85% מעלות השירות של אחות פרטית בבית חולים, והתקופות בעבורן ניתנים ההחזרים נעות בין שמונה ימים לבין 20 ימי אשפוז לאחר ניתוח (בכל ביטוח יש תנאי הסדר אחרים). קופות החולים משנות מדי פעם את סכומי ההחזרים הכספיים ולכן כדאי לעקוב לפני ששוכרים את השירות. הביטוחים המשלימים מעניקים החזרים כספיים בסדרי גודל שונים:

  • ביטוח "כללית מושלם" מחזיר 85% מהעלות לכל יום ועד 10 ימי אשפוז.
  • ביטוח "מגן זהב" מחזיר עד 500 שקלים ליום ועד שמונה ימי אשפוז. אם אדם שוכר שירותי אחות פרטית יותר מפעם אחת בשנה, תקרת ההחזר הכספי עומדת על 7,347 שקלים.
  • ביטוח "לאומית זהב" מכסה את רוב העלות ועד 10 ימים או 20 ימים.
  • הביטוחים המשלימים של "מאוחדת" מחזירים את רוב הכספים לכל יום עד שמונה ימי אשפוז.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר