Home » עידכונים » מהו בית חולים גריאטרי?

מהו בית חולים גריאטרי?

מהו בית חולים גריאטרי?בית חולים גריאטרי הוא בית חולים שקהל היעד שלו הם מבוגרים וקשישים, בני 65 ומעלה. ישנם מספר בתי חולים גריאטריים ברחבי הארץ, חלקם ציבוריים וחלקם פרטיים.

בבתי חולים אלה מאושפזים מבוגרים וקשישים מסיבות שונות ובמספר מחלקות, על מנת לספק לכל אחד מהם את המענה הטיפולי הנכון הנדרש לו. בית חולים גריאטרי, כדי שיוכל לפעול, חייב באישור משרד הבריאות.

מחלקות בית החולים

בבית החולים הגריאטרי ישנן מספר מחלקות, כשכל אחת מהן מספקת מענה לצרכים שונים ועומדת לרשותם של המטופלים, הסובלים מבעיות רפואיות מסוגים שונים. המחלקה הראשונה היא המחלקה המיועדת לטיפול גריאטרי ממושך.

מדובר במחלקה סיעודית ומחלקה לתשושי נפש. המאושפזים במחלקה זו נותרים בה לרוב תקופות ארוכות מאד, של בין מספר חודשים למספר שנים. המחלקה השנייה היא המחלקה לטיפול גריאטרי פעיל, המחולקת למספר תתי מחלקות: טיפול תומך, סיעוד מורכב, גריאטריה שיקומית, הנשמה ממושכת וגריאטריה תת אקוטית.

במחלקות הפנימיות של בית החולים הגריאטרי נמצאים מטופלים המופנים לבית החולים ממרכז רפואי אחר, ובשל בעיה מורכבת יותר שממנה הם סובלים. האשפוז במחלקות הפנימיות הוא אשפוז ממושך והוא כולל מענה טיפולי מתאים כדי לשפר את מצבו של החולה.

מעבר לטיפול בסיבה שבגינה הגיע המבוגר לבית החולים (לדוגמא, דלקת ריאות), מוצע לו גם טיפול שיקומי כדי לשפר את יכולותיו ולאפשר לו לשוב לפעילות מלאה, ככל שניתן, לאחר שיבריא. במחלקת השיקום של בית החולים הגריאטרי נמצאים מטופלים הזקוקים לשיקום מסיבות שונות.

למשל, מטופלים שעברו ניתוח שבר, מטופלים שעברו אירו מוחי או כאלה הסובלים מירידה תפקודית. הצוות העומד לרשותם משלב, במסגרת הטיפול, טכניקות שונות כדי להביא אותם לרמת תפקוד נאותה או עצמאית ככל שניתן. אלה יכולים להיות פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת ועוד.

במרבית בתי החולים הגריאטריים ישנה מחלקת ריאות, המיועדת למבוגרים וקשישים הסובלים ממחלות ריאות שונות. מדובר בבעיות שכיחות מאד בגילאים המבוגרים, כאלה הפוגעות באופן משמעותי בתפקודם ומצריכות מענה טיפולי מתאים.

למבוגרים וקשישים הזקוקים להנשמה, מוצעת מחלקת מונשמים, שבה הם מחוברים לאביזרים מיוחדים ומקבלים טיפול קבוע במקביל. למבוגרים וקשישים הסובלים מבעיה רפואית כלשהי וזקוקים לעזרה כדי לבצע את פעולות היום יום השונות, מוצעת מחלקת סיעוד מורכב. למחלקה זו מגיעים לאשפוז ממושך שמסתיים או עם שיפור במצבו ואז שחרורו הביתה או למחלקה השיקומית או לאור מותו של המאושפז.

חשוב לדעת

במסגרת השיקולים שאותם יש לקחת בחשבון לפני שמעבירים קשיש למסגרת כזו, יש לוודא שאותה מסגרת טיפולית שאליה פונים עומדת בכל התנאים הנדרשים ובעל רישוי מטעם משרד הבריאות.

במידה ויש צורך בהליך שיקומי, יש לוודא שבית החולים הגריאטרי יש את האישור הנדרש כדי לספק מענה שיקומי ולהעמיד לרשות המטופלים מחלקת גריאטריה שיקומית.

במידה ויש צורך באשפוז סיעודי, על בית החולים להיות בעל אישור רלוונטי כדי לפתוח מחלקת גריאטריה סיעודית. במידה ומדובר במצב של תשישות נפשית, על בית החולים להיות עם הרישיון הרלוונטי לפתיחת מחלקת תשושי נפש.

 

אולי יעניין אותך גם:

האם יש מקום לתשושי נפש בבתי דיור מוגן? התשובה תפתיע גם אתכם

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר