Home » עידכונים » האם מצבו המשפחתי של ההורה משפיע על הבחירה בדיור מוגן או בית אבות?

האם מצבו המשפחתי של ההורה משפיע על הבחירה בדיור מוגן או בית אבות?

יש הרבה מאוד פרמטרים המשפיעים על הבחירה של מסגרת מגורים בגיל מבוגר, כאשר בדרך כלל ההחלטה היא בין בית אבות לביןהאם מצבו המשפחתי של ההורה משפיע על הבחירה בדיור מוגן או בית אבות? מוסד לדיור מוגן. לא כולם מודעים לכך, אבל גם המצב המשפחתי של אותו קשיש יכול להיכנס לתוך משוואת הבחירה. אז כיצד בדיוק ההשפעה הזו באה לידי ביטוי? ומהם השיקולים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה? במאמר הבא נספק את התשובות לשאלות אלה ואחרות.

בדיקת החדרים המוצעים בבתי אבות ומרכזי דיור מוגן

השאלה הראשונה שיש לשאול היא האם האדם המבוגר העתיד לעבור להתגורר בבית אבות או מוסד לדיור מוגן חי בגפו או שמא עם בן/בת זוג. השאיפה במקרים של יחסים זוגיים תהיה, מטבע הדברים, שבני הזוג יוכלו להמשיך ולהתגורר יחדיו גם לאחר המעבר למוסד המיועד להם.

עקב כך הדרישה היא שבית האבות או בית הדיור המוגן יציעו לכל הפחות חדרים זוגיים, כולל כמובן האפשרות של הקשיש לבחור מי יהיה השותף שלו לחדר. רבים מהמוסדות לבני גיל הזהב הפועלים בישראל כן מציעים את האופציה הזו, אבל לא כולם.

מה עושים כאשר רמת התפקוד של בני הזוג שונה?

ידוע שאדם מבוגר המגיע לשערי מוסד לבני גיל הזהב מתגורר במחלקה המותאמת לאוכלוסייה שהוא משתייך אליה: קשיש עצמאי, תשוש, תשוש נפש, סיעודי וסיעודי מורכב. מכיוון שממש לא מובן מאליו שבני זוג העוברים להתגורר בבית אבות או במוסד דיור מוגן יהיו בעלי אותה רמת תפקוד, עולה השאלה האם הם יוכלו להמשיך להתגורר יחדיו.

במקרה הזה לכל מוסד עשויה להיות את המדיניות שלו, כאשר בדרך כלל לא יתאפשר לאכלס שני דיירים ברמות תפקוד שונות לחלוטין באותו חדר. אבל, וזה אבל גדול, זה ממש לא אומר שבני הזוג צריכים לוותר על המעבר המשותף למוסד. ברוב המוסדות לגיל הזהב יש שגרת חיים המאפשרת לבני זוג להיפגש גם כאשר הם לא מתגוררים באותו חדר, למשל ישיבה בשטחים המשותפים של המוסד, ארוחות, חוגים וכן הלאה.

גם מיקום המוסד עשוי להשפיע על הבחירה

כאשר בוחרים מוסד לבני גיל הזהב, חשוב מאוד לשים לב היכן בדיוק הוא ממוקם: זה נכון הן במקרה של קשישים עצמאיים, שירצו ככל הנראה לצאת מדי פעם משערי המוסד, והן במקרה של קשישים ברמות תפקוד נמוכות יותר. רצוי לבחור במקום נגיש הממוקם במרחק לא גדול מהמקום בו הקשיש התגורר בעבר, ולו מכיוון ששינויים קיצוניים מדי עלולים להיות מורכבים לעיכול בגיל הזה.

החלטה אחרת שנראית מובנת מאליה בחלק גדול מהמצבים היא לבחור בבית אבות או בבית דיור מוגן אשר ממוקם קרוב למקום המגורים של בני המשפחה של האדם המבוגר. הסיבה לכך ברורה: ביקורי משפחה הם חלק בלתי נפרד מהשגרה במוסדות לאוכלוסייה המבוגרת, והם פשוטים פי כמה לביצוע כאשר פרמטר המרחק לא משחק תפקיד משמעותי. כמובן שבמעמד הבחירה של בית אבות או מוסד דיור מוגן מומלץ לבקר בו באופן ישיר, לראות מהי מדיניות הביקורים בו (תדירות הביקור, שעות, מספר מבקרים וכן הלאה) ולקבל את ההחלטה בהתאם.

 

אולי יעניין אותך גם:

עובד זר בבית אבות – דיור מוגן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר