Home » עידכונים » קצבת סיעוד – מהיום גם גריאטר יוכל לתת הערכה תפקודית!

קצבת סיעוד – מהיום גם גריאטר יוכל לתת הערכה תפקודית!

ועדת השרים לענייני חקיקה נתנה לאחרונה את אישורה להצעתו של שר הרווחה, אשר לראשונה מאפשרת גם לרופאים גריאטריים לקבוע את זכאותם של קשישים מעל גיל 80 לקצבת סיעוד, ולא מפקידה יותר את המלאכה בידיהן של אחיות בריאות הציבור בלבד.

רבים מברכים את המהלך, שכן בדיקת זכאות על ידי אחיות בריאות הציבור נתפסת מזה שנים רבות כמשפילה ולא מדוייקת. על אף שמדובר באחיות מקצועיות ומוסמכות, אשר עושות את המאמצים הדרושים לשמור על כבודו ופרטיותו של הקשיש, מדובר בבדיקה מיושנת שאינה לוקחת בחשבון את כל הגורמים המובילים אדם לתפקוד ירוד.

לדברי רופאים גריאטריים רבים, מצבו התפקודי של קשיש אינו צריך להיקבע אך ורק על סמך כישוריו המוטוריים הבסיסיים וישנה קשת רחבה של סיבות אשר מובילה אדם לתפקוד ירוד, עד כדי הצורך בסיעוד קבוע.

לאחר שאושרה יוזמתו של שר הרווחה, יוכלו קשישים מגיל 80 לקבלת את ההערכה הדרושה מידי רופא גריאטר שבסמכותו לקבוע את זכאותו של אדם לגמלת הסיעוד הדרושה.

שינוי זה מעלה תקוות רבות, עבור קשישים הזקוקים לכספי גמלת סיעוד ונמצאו בעבר כלא זכאים, מסיבות שונות וכן קשישים שוויתרו על בדיקת הזכאות הרגילה מחשש לבדיקה משפילה ולא מדוייקת.

בנוסף, רופאים גריאטריים סבורים שלמצבם הנפשי של הקשישים, בין אם מדובר בבדידות נפוצה או בדיכאון עמוק יותר, יש השפעה מכרעת על טיב תפקודם היומיומי ועל יכולתם להתנהל בצורה תקינה בסביבת ביתם.

לדברי הרופאים, בדיקה על ידי אחיות בריאות הציבור אינה לוקחת בחשבון את מצבו הנפשי של הקשיש ואילו בדיקתו של רופא גריאטרי, התבוצע בתנאים רגועים ומקצועיים יותר, תאפשר לשקלל את מצבו המנטלי של הקשיש במכלול השיקולים המובילים לקביעת הזכות לגמלת סיעוד.

החלטות ועדת השרים

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר