רשת גיל הזהב
  • עובד זר
  • אודות
  • שירותי סיעוד
    • חוק סיעוד
    • חברות סיעוד
    • גמלת סיעוד בכסף
    • טיפול סיעודי על ידי בן משפחה
    • נפילות בקרב בני הגיל השלישי
    • מבחן תלות – ביטוח לאומי ADL
    • זכאות העסקת עובד זר
    • יעוץ והתאמת מטפלים
    • אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון
    • בית אבות סיעודי
    • לחצן מצוקה
    • קלנועית
    • הגדרת מקרה הביטוח בביטוח סיעודי
    • בית אבות לתשושי נפש
  • עובדים זרים
    • הכנה לכניסת עובד זר הביתה
    • עובדת זרה
    • הפסקת עבודתו של עובד זר
    • עובדים זרים שעות נוספות
    • שעות נוספות – פסק דין
    • זכויות העובד הזר
    • חופשה של עובד זר סיעודי
    • ביטוח עובדים זרים
    • עובד זר בבית אבות
    • יבוא עובדים זרים
    • החלפת עובד זר
  • מימון
    • אפשרויות מימון
    • נקודות זיכוי לעובד זר
    • ניכויים מותרים
    • משכורת נטו עובד זר
    • מענק חימום
  • טפסים
    • טופס בקשת עובד סיעוד
    • טופס התחייבות מעסיק
    • טופס ויתור סודיות
    • בקשה לבדיקה מחדש של זכאי עקב טענת החמרה
    • גמלת סיעוד בכסף
    • גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי
    • תביעה לגמלת סיעוד
  • עידכונים
    • מכשיר שמיעה בחינם לקשישים
    • איסור גביית תעריפים מופקעים
    • קבלת גמלת סיעוד למתגוררים בבית אבות
    • מטפלת סיעודית דרך ביטוח לאומי
    • גביית תשלום עבור שיכון של מטפל סיעודי בדיור מוגן
    • פיזיותרפיה לטיפול בגיל הזהב
    • דיור מוגן בבית
    • גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד
    • המחלקות בבתי אבות
    • אפשרויות עבודה בגיל הזהב
    • פטרת בציפורניים אצל קשישים סיעודיים – סיבות, תסמינים וטיפול
    • הטבות והנחות לבני גיל הזהב
  • דרושים
  • יצירת קשר
  • ייעוץ והכוונה
  • עובד זר
  • אודות
  • שירותי סיעוד
    • חוק סיעוד
    • חברות סיעוד
    • גמלת סיעוד בכסף
    • טיפול סיעודי על ידי בן משפחה
    • נפילות בקרב בני הגיל השלישי
    • מבחן תלות – ביטוח לאומי ADL
    • זכאות העסקת עובד זר
    • יעוץ והתאמת מטפלים
    • אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון
    • בית אבות סיעודי
    • לחצן מצוקה
    • קלנועית
    • הגדרת מקרה הביטוח בביטוח סיעודי
    • בית אבות לתשושי נפש
  • עובדים זרים
    • הכנה לכניסת עובד זר הביתה
    • עובדת זרה
    • הפסקת עבודתו של עובד זר
    • עובדים זרים שעות נוספות
    • שעות נוספות – פסק דין
    • זכויות העובד הזר
    • חופשה של עובד זר סיעודי
    • ביטוח עובדים זרים
    • עובד זר בבית אבות
    • יבוא עובדים זרים
    • החלפת עובד זר
  • מימון
    • אפשרויות מימון
    • נקודות זיכוי לעובד זר
    • ניכויים מותרים
    • משכורת נטו עובד זר
    • מענק חימום
  • טפסים
    • טופס בקשת עובד סיעוד
    • טופס התחייבות מעסיק
    • טופס ויתור סודיות
    • בקשה לבדיקה מחדש של זכאי עקב טענת החמרה
    • גמלת סיעוד בכסף
    • גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי
    • תביעה לגמלת סיעוד
  • עידכונים
    • מכשיר שמיעה בחינם לקשישים
    • איסור גביית תעריפים מופקעים
    • קבלת גמלת סיעוד למתגוררים בבית אבות
    • מטפלת סיעודית דרך ביטוח לאומי
    • גביית תשלום עבור שיכון של מטפל סיעודי בדיור מוגן
    • פיזיותרפיה לטיפול בגיל הזהב
    • דיור מוגן בבית
    • גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד
    • המחלקות בבתי אבות
    • אפשרויות עבודה בגיל הזהב
    • פטרת בציפורניים אצל קשישים סיעודיים – סיבות, תסמינים וטיפול
    • הטבות והנחות לבני גיל הזהב
  • דרושים
  • יצירת קשר
  • ייעוץ והכוונה

מוקד רפואי – שירותי רפואה בבית

אומרים שרפואת העתיד היא טלרפואה, אבחון ומתן חזרה מרחוק באמצעות הטלפון. כמובן, שמרבית המחלות והבעיות הבריאותיות מצריכות בדיקות פיזיות ומגע ידי רופא, אך קיימים מקרים רבים בהם אין ביכולת האנשים לגשת כרגע לרופא או לבית החולים בשל בעיה בריאותית (נכות, פציעה וכדומה), חוסר בתחבורה, מרחק גדול בין הבית לרופא ועוד.

מוקד רפואי - שירותי רפואה בבית

במקרים רבים יש צורך בביצוע אבחון מהיר בבית באמצעות הטלפון, לקבל שירותי רפואה במקרים תדירים – כאשר הקשיש אינו בריא ונזקק לעיתים קרובות לביצוע בדיקה, אבחון וכדומה או במקרים בהם אתם רק רוצים לשאול שאלה קטנה או להתייעץ לגבי לקיחת תרופה מסוימת או לגבי תסמינים מסוימים. במקרים אלו ניתן להיעזר בשירותי טלרפואה.

שירותי טלרפואה-אבחון וטיפול מרחוק באמצעות הטלפון או שידור אקג, הינה פתרון לכל אותם אנשים קשישים, תשושי נפש, נכים, אנשים שאין באפשרותם להגיע ישירות לרופא המטפל או לחדר מיון עקב בעיה בריאותית, נפשית או חוסר בתחבורה, אנשים אשר מעוניינים לקבל ייעוץ טלפוני לגבי תרופות, מחלות, תסמינים וכדומה ואין הם רוצים להמתין שעות בתור בקופות החולים או בחדר המיון, במקרים בהם קיימת סכנה בריאותית ויש צורך בהגעת רופא עד הבית או אמבולנס אשר יפנה את האדם לקבלת טיפול נמרץ.

קיימות בישראל מספר חברות אשר מספקות שירותי טלרפואה, כגון: שח"ל, "נטלי", או.אר.אס שירותי רפואה ועוד. כל החברות עובדות במתכונות דומות בשיתוף פעולה מלא עם מד"א.

השירותים הניתנים על ידי החברות הללו כוללים:

  • מוקד רופאים: זהו מוקד המיואש על ידי צוות רופאים הנותנים מענה טלפוני לכל שאלה או בעיה בריאותית במשך כל ימות השנה, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הרופאים במוקד רפואי מדברים עם הלקוח, כאשר תיקו הרפואי מופיע לפניהם על צג המחשב, במקרי הצורך הם מבקשים שהלקוח ישלח תשדיר אקג, שימדוד לחץ דם וכדומה.
    כאשר הרופאים במוקד אינם בטוחים האם האדם נמצא בסכנה, הם שולחים רופא עד לביתו של הלקוח אשר יערוך לו בדיקות ויקבל החלטה באם להשאירו בביתו רק עם מרשמי תרופות או שמה יש צורך לפנות אותו באמבולנס לבית החולים. כמו כן, הרופאים במוקד, שומרים על קשר קבוע עם מטופלים הנמצאים בסיכון, מבקשים מהם שישלחו להם באופן יומי או שבועי תשדירי אקג.
  • מוקד מצוקה: מוקד זה לרוב מיואש על ידי אחיות או חובשים אשר נותנים מענה לכל בעיה, מצוקה ושאלה בנושאים רפואיים. המוקד עובד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. במקרים בהם אין אנשי המוקד יכולים לעזור לאדם, הם מפנים אותו למוקד הרופאים, או במקרי חירום הם שולחים ישירות רופא או אמבולנס לבית הלקוח.
  • ביקור רופא בבית: ישנם אנשים החשים ברע והם מתקשרים למוקד המצוקה ומבקשים לשלוח רופא לביתם, כמו כן, מוקד המצוקה ומוקד הרופאים יכול לשלוח רופא לבית הלקוח לאחר שיחה איתו והבנת הבעיה או המחלה אך אין ביכולתם באמצעות הטלפון להיות בטוחים באבחנה. הרופא מגיע לבית הלקוח ועורך את כל הבדיקות הפיזיות הנדרשות ובמקרי הצורך בהם יש סכנת חיים לאדם, יזמין הרופא אמבולנס אשר יפנה את האדם לבית החולים.
  • שירותי אמבולנסים: הניתנים באמצעות אמבולנס רגיל או אמבולנס מאויש על ידי רופא. האמבולנס נשלח לפינוי החולה או במקרים רבים, אנשי הצוות באמבולנס עורכים בדיקות מהירות בבית הלקוח ומחליטים האם מצבו מצריך פינוי דחוף לבית החולים או שלא. כמו כן, ניתן להשתמש בשירותי האמבולנס להעברת חולים מבתי חולים שונים. במקרים בהם האמבולנסים של החברה עסוקים, מגיע אמבולנס של מד"א.
  • לחצני מצוקה וחירום: מיועדים לאנשים אשר גרים לבד, מפחדים, חולים במחלות כרוניות, נכים וכדומה. לחצן המצוקה מותקן בבית הלקוח וגורם לו להרגיש בטחון שיש מי ששומע אותו במקרי הצורך. פעמים רבות עקב נפילה או מחלה אין ביכולת האדם להגיע לטלפון, ובאמצעות לחיצה על לחצן המצוקה, אנשי המוקד הרפואי מתקשרים לביתו או שולחים לו עזרה דחופה ומהירה.לקבלת פרטים נוספים לגבי שירות זה – לחצן מצוקה



תנאי שימוש
כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן | המידע באתר אינו מהווה או מחליף חוו"ד / יעוץ / שרות רפואי
התקשרו עכשיו צרו קשר
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס