Home » עידכונים » הערכה תפקודית – המסלול המהיר

הערכה תפקודית – המסלול המהיר

לאחרונה הוציא המוסד לביטוח לאומי, בשיתוף עם משרד הרווחה ושירותי בריאות כללית, חוזר המציג לעיניי הציבור את המסלול המהיר לקבל הערכה תפקודית.

שירות זה נועד לתת מענה יעיל ומהיר יותר למבקשים לבצע הערכה תפקודית, בהתאם לתנאי שפרסם המוסד לביטוח לאומי.

במסגרת המסלול המהיר יוכלו קשישים סיעודיים, בעיקר כאלו שמצבם הפיסי או התפקודי חמור ביותר, לקבל מענה מהיר יותר לצורכיהם ולעבור את ההערכה התפקודית במהירות, ובכך להבטיח לעצמם את התנאים המגיעים להם עם תוצאות ההערכה.

ההחלטה אודות תוצאות ההערכה התפקודית מופקדת בידיו של יועץ מיוחד לעניין זה, המקבל את החלטתו על סמך מסמכים רפואיים וחוות דעת שונות, ללא ביצוע מבחן תלות.

על מנת לזכות להערכה תפקודית במסלול המהיר, על מגיש הבקשה להיות במצב סיעודי וכן מצבו הפיסי או הנפשי (או שניהם יחד) צריכים להיות מוגדים כחמורים ביותר, המהווים עילה לתלות מוחלטת ולצמיתות. במקרים אלו יאשרו היועצים את המסלול המהיר עבור מגיש הבקשה, אולם לא יבצעו מבחן תלות או יתרמו נקודות לטובת המבחן.

לאחר בחינה מדוקדקת של הבקשה, יחליט היועץ אם לקבלה או לדחותה. במידה ובקשת המגיש תדחה, יועבר המבקש למסלול הרגיל לביצוע הערכה תפקודית ויהיה עליו לעבור את מבחן התלות כמקובל.

על מנת להגדיל את סיכויי קבלת התביעה, מומלץ להגיש בקשה מפורטת ככל הניתן, הכוללת את כל המסמכים הרפואיים, כולל חוות דעת רופאים מטפלים – המצביעים על חומרת מצבו של מגיש הבקשה.

כמו כן, מומלץ לקבל את חוות דעתו של גריאטר מומחה אודות מצבו הנפשי והרגשי של המטופל, שכן גם להם השלכה רבה על החלטת היועץ מטעם המוסד לביטוח לאומי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר