Home » עידכונים » מוקד רפואי – שירותי רפואה בבית

מוקד רפואי – שירותי רפואה בבית

אומרים שרפואת העתיד היא טלרפואה, אבחון ומתן חזרה מרחוק באמצעות הטלפון. כמובן, שמרבית המחלות והבעיות הבריאותיות מצריכות בדיקות פיזיות ומגע ידי רופא, אך קיימים מקרים רבים בהם אין ביכולת האנשים לגשת כרגע לרופא או לבית החולים בשל בעיה בריאותית (נכות, פציעה וכדומה), חוסר בתחבורה, מרחק גדול בין הבית לרופא ועוד.

מוקד רפואי - שירותי רפואה בבית

במקרים רבים יש צורך בביצוע אבחון מהיר בבית באמצעות הטלפון, לקבל שירותי רפואה במקרים תדירים – כאשר הקשיש אינו בריא ונזקק לעיתים קרובות לביצוע בדיקה, אבחון וכדומה או במקרים בהם אתם רק רוצים לשאול שאלה קטנה או להתייעץ לגבי לקיחת תרופה מסוימת או לגבי תסמינים מסוימים. במקרים אלו ניתן להיעזר בשירותי טלרפואה.

שירותי טלרפואה-אבחון וטיפול מרחוק באמצעות הטלפון או שידור אקג, הינה פתרון לכל אותם אנשים קשישים, תשושי נפש, נכים, אנשים שאין באפשרותם להגיע ישירות לרופא המטפל או לחדר מיון עקב בעיה בריאותית, נפשית או חוסר בתחבורה, אנשים אשר מעוניינים לקבל ייעוץ טלפוני לגבי תרופות, מחלות, תסמינים וכדומה ואין הם רוצים להמתין שעות בתור בקופות החולים או בחדר המיון, במקרים בהם קיימת סכנה בריאותית ויש צורך בהגעת רופא עד הבית או אמבולנס אשר יפנה את האדם לקבלת טיפול נמרץ.

קיימות בישראל מספר חברות אשר מספקות שירותי טלרפואה, כגון: שח"ל, "נטלי", או.אר.אס שירותי רפואה ועוד. כל החברות עובדות במתכונות דומות בשיתוף פעולה מלא עם מד"א.

השירותים הניתנים על ידי החברות הללו כוללים:

  • מוקד רופאים: זהו מוקד המיואש על ידי צוות רופאים הנותנים מענה טלפוני לכל שאלה או בעיה בריאותית במשך כל ימות השנה, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. הרופאים במוקד רפואי מדברים עם הלקוח, כאשר תיקו הרפואי מופיע לפניהם על צג המחשב, במקרי הצורך הם מבקשים שהלקוח ישלח תשדיר אקג, שימדוד לחץ דם וכדומה.
    כאשר הרופאים במוקד אינם בטוחים האם האדם נמצא בסכנה, הם שולחים רופא עד לביתו של הלקוח אשר יערוך לו בדיקות ויקבל החלטה באם להשאירו בביתו רק עם מרשמי תרופות או שמה יש צורך לפנות אותו באמבולנס לבית החולים. כמו כן, הרופאים במוקד, שומרים על קשר קבוע עם מטופלים הנמצאים בסיכון, מבקשים מהם שישלחו להם באופן יומי או שבועי תשדירי אקג.
  • מוקד מצוקה: מוקד זה לרוב מיואש על ידי אחיות או חובשים אשר נותנים מענה לכל בעיה, מצוקה ושאלה בנושאים רפואיים. המוקד עובד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. במקרים בהם אין אנשי המוקד יכולים לעזור לאדם, הם מפנים אותו למוקד הרופאים, או במקרי חירום הם שולחים ישירות רופא או אמבולנס לבית הלקוח.
  • ביקור רופא בבית: ישנם אנשים החשים ברע והם מתקשרים למוקד המצוקה ומבקשים לשלוח רופא לביתם, כמו כן, מוקד המצוקה ומוקד הרופאים יכול לשלוח רופא לבית הלקוח לאחר שיחה איתו והבנת הבעיה או המחלה אך אין ביכולתם באמצעות הטלפון להיות בטוחים באבחנה. הרופא מגיע לבית הלקוח ועורך את כל הבדיקות הפיזיות הנדרשות ובמקרי הצורך בהם יש סכנת חיים לאדם, יזמין הרופא אמבולנס אשר יפנה את האדם לבית החולים.
  • שירותי אמבולנסים: הניתנים באמצעות אמבולנס רגיל או אמבולנס מאויש על ידי רופא. האמבולנס נשלח לפינוי החולה או במקרים רבים, אנשי הצוות באמבולנס עורכים בדיקות מהירות בבית הלקוח ומחליטים האם מצבו מצריך פינוי דחוף לבית החולים או שלא. כמו כן, ניתן להשתמש בשירותי האמבולנס להעברת חולים מבתי חולים שונים. במקרים בהם האמבולנסים של החברה עסוקים, מגיע אמבולנס של מד"א.
  • לחצני מצוקה וחירום: מיועדים לאנשים אשר גרים לבד, מפחדים, חולים במחלות כרוניות, נכים וכדומה. לחצן המצוקה מותקן בבית הלקוח וגורם לו להרגיש בטחון שיש מי ששומע אותו במקרי הצורך. פעמים רבות עקב נפילה או מחלה אין ביכולת האדם להגיע לטלפון, ובאמצעות לחיצה על לחצן המצוקה, אנשי המוקד הרפואי מתקשרים לביתו או שולחים לו עזרה דחופה ומהירה.לקבלת פרטים נוספים לגבי שירות זה – לחצן מצוקה

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר