077-7715427
רשת גיל הזהב
  • עובד זר
  • אודות
  • שירותי סיעוד
    • חוק סיעוד
    • חברות סיעוד
    • גמלת סיעוד בכסף
    • טיפול סיעודי על ידי בן משפחה
    • נפילות בקרב בני הגיל השלישי
    • מבחן תלות – ביטוח לאומי ADL
    • זכאות העסקת עובד זר
    • יעוץ והתאמת מטפלים
    • אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון
    • בית אבות סיעודי
    • לחצן מצוקה
    • קלנועית
    • הגדרת מקרה הביטוח בביטוח סיעודי
    • בית אבות לתשושי נפש
  • עובדים זרים
    • הכנה לכניסת עובד זר הביתה
    • עובדת זרה
    • הפסקת עבודתו של עובד זר
    • עובדים זרים שעות נוספות
    • שעות נוספות – פסק דין
    • זכויות העובד הזר
    • חופשה של עובד זר סיעודי
    • ביטוח עובדים זרים
    • עובד זר בבית אבות
    • יבוא עובדים זרים
    • החלפת עובד זר
  • מימון
    • אפשרויות מימון
    • נקודות זיכוי לעובד זר
    • ניכויים מותרים
    • משכורת נטו עובד זר
    • מענק חימום
  • טפסים
    • טופס בקשת עובד סיעוד
    • טופס התחייבות מעסיק
    • טופס ויתור סודיות
    • בקשה לבדיקה מחדש של זכאי עקב טענת החמרה
    • גמלת סיעוד בכסף
    • גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי
    • תביעה לגמלת סיעוד
  • עידכונים
    • מכשיר שמיעה בחינם לקשישים
    • איסור גביית תעריפים מופקעים
    • קבלת גמלת סיעוד למתגוררים בבית אבות
    • מטפלת סיעודית דרך ביטוח לאומי
    • גביית תשלום עבור שיכון של מטפל סיעודי בדיור מוגן
    • פיזיותרפיה לטיפול בגיל הזהב
    • דיור מוגן בבית
    • גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד
    • המחלקות בבתי אבות
    • אפשרויות עבודה בגיל הזהב
    • פטרת בציפורניים אצל קשישים סיעודיים – סיבות, תסמינים וטיפול
    • הטבות והנחות לבני גיל הזהב
  • דרושים
  • יצירת קשר
  • ייעוץ והכוונה
  • עובד זר
  • אודות
  • שירותי סיעוד
    • חוק סיעוד
    • חברות סיעוד
    • גמלת סיעוד בכסף
    • טיפול סיעודי על ידי בן משפחה
    • נפילות בקרב בני הגיל השלישי
    • מבחן תלות – ביטוח לאומי ADL
    • זכאות העסקת עובד זר
    • יעוץ והתאמת מטפלים
    • אחות פרטית בבית חולים – החזר ומימון
    • בית אבות סיעודי
    • לחצן מצוקה
    • קלנועית
    • הגדרת מקרה הביטוח בביטוח סיעודי
    • בית אבות לתשושי נפש
  • עובדים זרים
    • הכנה לכניסת עובד זר הביתה
    • עובדת זרה
    • הפסקת עבודתו של עובד זר
    • עובדים זרים שעות נוספות
    • שעות נוספות – פסק דין
    • זכויות העובד הזר
    • חופשה של עובד זר סיעודי
    • ביטוח עובדים זרים
    • עובד זר בבית אבות
    • יבוא עובדים זרים
    • החלפת עובד זר
  • מימון
    • אפשרויות מימון
    • נקודות זיכוי לעובד זר
    • ניכויים מותרים
    • משכורת נטו עובד זר
    • מענק חימום
  • טפסים
    • טופס בקשת עובד סיעוד
    • טופס התחייבות מעסיק
    • טופס ויתור סודיות
    • בקשה לבדיקה מחדש של זכאי עקב טענת החמרה
    • גמלת סיעוד בכסף
    • גמלת סיעוד של הביטוח הלאומי
    • תביעה לגמלת סיעוד
  • עידכונים
    • מכשיר שמיעה בחינם לקשישים
    • איסור גביית תעריפים מופקעים
    • קבלת גמלת סיעוד למתגוררים בבית אבות
    • מטפלת סיעודית דרך ביטוח לאומי
    • גביית תשלום עבור שיכון של מטפל סיעודי בדיור מוגן
    • פיזיותרפיה לטיפול בגיל הזהב
    • דיור מוגן בבית
    • גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד
    • המחלקות בבתי אבות
    • אפשרויות עבודה בגיל הזהב
    • פטרת בציפורניים אצל קשישים סיעודיים – סיבות, תסמינים וטיפול
    • הטבות והנחות לבני גיל הזהב
  • דרושים
  • יצירת קשר
  • ייעוץ והכוונה

שירותי טלרפואה לבני גיל הזהב

שירותי טלרפואה לקשישיםבשנים האחרונות דובר רבות על החסרונות של הרפואה המערבית. בין היתר דובר לא מעט על התורים הארוכים, על ההמתנה המתישה, על חוסר היכולת לספק את המענה האנושי המתאים ועוד.

על רקע דברים אלה התפתח שירות רפואי משלים, שמאפשר לקבל מענה טוב יותר. שירות זה, המכונה בשם המקצועי טלרפואה, נמצא עדיין בראשית דרכו אולם כבר עתה יש לו יתרונות חשובים. יתר על כן, התפתחויות חדשות צפויות להוביל לרפואה מתקדמת ונוחה יותר, בשנים הקרובות.

שירות טלרפואה, שבו נדון להלן, יכול לספק מענה יוצא דופן לבני כל הגילאים, אולם יש פלח אוכלוסייה שעבורו שירות זה חיוני שבעתיים. מדובר, כמובן, על אוכלוסיית הקשישים, שעבורם כל ביקור אצל רופא, בקופת חולים או בבית החולים כרוך בטרחה רבה במיוחד.

בשורות הבאות נרחיב את הדיבור על שרותי הטלרפואה בימינו, נספר על מקרים שבהם שירות כזה בהחלט יכול להציל חיים, נראה גם מהן המגבלות של שירות שכזה והן הציפיות לעתיד.

זה כן לטלפון

כולנו מכירים בעובדה שחלק גדול מהשירות המודרני, שניתן בקרב חברות ומוסדות שונים, ניתן באמצעות מוקדי טלפון. דבר זה נכון בקרב חברות סלולריות, בנקים, חברות ביטוח, גופים ממשלתיים (רשות המיסים, ביטוח לאומי) ועוד.

הניסיון הצטבר במוקדי טלפון אלה בתוספת ידע רפואי וצרכים של אנשים בני הגיל השלישי הביאו להקמת של מוקדי שירות רפואי, ובקיצור – מוקדי טלרפואה. מרכזים אלה, שלא כמו מרכזי שירות טלפוני אחרים, מאוישים באנשי מקצוע שעברו הסמכה רפואית והללו בקיאים בצרכים המיוחדים של אנשים מבוגרים. בין השירותים השונים שמספר מענה טלפוני שכזה ניתן למצוא:

  • סיוע בהבנה של תוצאות בדיקות שונות, כגון בדיקות דם ובדיקות אחרות שנעשו במכונים רפואיים מבעוד מועד.
  • אבחון על פי בדיקות שנעשו באופן עצמאי, ברגע האמת, הרלוונטי במיוחד לקשישים. דוגמא לכך ניתן לראות בבדיקות א.ק.ג, במקרים של חשד לאירוע לב. במקרים כאלה, ממד הזמן חשוב ביותר. כך, במקום להמתין זמן רב לבדיקה בבית החולים, ניתן לערוך בדיקה עצמאית, באופן מיידי ולהעבירה למומחי הטלרפואה להמשך אבחון.
  • התייעצות בכל מקרה של הופעת סימפטומים שונים, לפני שמחליטים על הצעד הרצוי. מלבד החשיבות של חוות דעת מקצועית, אין ספק שיש כאן גם ממד של שקט נפשי.

שירות מציל חיים

בזכות היכולת להתייעץ עם גורם רפואי, עשרים וארבע שעות ביממה, ללא המתנה בתור וללא צורך לצאת מהבית, מדובר על מענה מצוין לאנשים בני הגיל השלישי.

בין אם מדובר על מניעה של פניה מיותרת לבית חולים מרוחק ובין אם מדובר על איתור של סימן ראשוני לאירוע לב או לכל בעיה אחרת, שנמצאת בהתהוות, אין ספק שמדובר על שירות רפואי חשוב, שיכול להציל חיים ולהפוך אותם לנוחים יותר.

עד כה, ידוע על מקרים שבהם אובחנו מבעוד מועד מצבים של אירוע לבבי, וכך נמנעה התלבטות לגבי פינוי לבית החולים, חיסכון זה בזמן מעלה את הסיכוי להחלים ולקבל טיפול נכון יותר ומהיר יותר.

שירות משלים

חשוב לזכור ששירותי טלרפואה אינם תחליף לבדיקות פנים אל פנים. אמנם, במקרים רבים השירות נגמר בשיחה או בשליחה של תוצאות בדיקות לרופא שמעבר לקו, אבל ישנם מקרים שחייבים להמשיך עם קבלת מענה נוסף.

בדיקות נוספות, שחלקן מחייבות לקיחת מדדים נוספים, מתן דם, וקבלת טיפול נוסף תרופתי או כירורגי, הופכים את שירות הטלרפואה לתוספת לשירותי רפואה רגילים, המוכרים מחיי היום יום.

עם הפנים לעתיד

מומחים צופים שבשנים הקרובות ימשיך תחום הטלרפואה להתפתח. מכשירים נוספים לביצוע בדיקות עצמאיות צפויים להיות משווקים, לרבות מכשירים ללחץ דם ומדדים נוספים. במקביל, הרחבת האפשרות לשיחות מצולמות בווידאו, יובילו לאפשרויות חדשות ברפואה זמינה, לאוכלוסייה הכללית ובפרט לבני הגיל השלישי.

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מטפלים

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:





    הרשמה מאובטחת פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך שמירה על פרטיותך.





    עידכונים אחרונים
    • האם מצבו המשפחתי של ההורה משפיע על הבחירה בדיור מוגן או בית אבות?
    • תשושי נפש זוכים ליחס מיוחד בבתי דיור מוגן
    • מה ההבדלים המהותיים בין בית אבות לדיור מוגן?
    תנאי שימוש
    כל הזכויות שמורות לבעלי האתר. אין לעשות כל שימוש בתוכן | המידע באתר אינו מהווה או מחליף חוו"ד / יעוץ / שרות רפואי
    גלילה לראש העמוד
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסט
    • הקטן טקסט
    • גווני אפור
    • ניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכה
    • רקע בהיר
    • הדגשת קישורים
    • פונט קריא
    • איפוס