Home » עידכונים » דיור מוגן בבית – הפתרון הבטוח לקשישים

דיור מוגן בבית – הפתרון הבטוח לקשישים

דיור מוגן בביתעד לאחרונה, קשישים רבים נאלצו לעזוב את ביתם בעקבות בעיות רפואיות וקוגניטיביות שונות ששכיחותן הולכת ועולה עם התקדמות הגילאים.

למרות שברוב המקרים מדובר על עניין הכרחי, עדיין עבור רוב הקשישים מדובר על צעד לא פשוט כלל וכלל שגורר לא אחת קשיים נפשיים ורגשיים רבים. למעשה, העזיבה של הבית נחשבת עבור כשמונים אחוז מהקשישים כמוצא האחרון, שהבחירה בו מתבצעת במקרים בהם לא קיימת עוד האפשרות להמשיך להתגורר בבית.

החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות יותר ויותר חברות בישראל מציעות ללקוחותיהן אפשרות מהפכנית וחדשנית שנקראת "דיור מוגן בבית". דיור מוגן בבית הוא למעשה מעטפת של שירותים המאפשרת לקשישים ליהנות מכל היתרונות של דיור מוגן מבלי לעזוב את ביתם. בין היתר מדובר על שירותי רפואה, שירותים קהילתיים, שירותי אחזקה, שירותי חירום ועוד.

מעוניינים בפרטים נוספים? דיור מוגן בבית באתר greenlife

אילו שירותים ניתנים במסגרת דיור מוגן בבית?

השירותים הניתנים במסגרת דיור מוגן בבית תואמים לשירותים הניתנים במסגרת המוסדות לדיור מוגן כשבין היתר מדובר על השירותים הבאים:

  • לחצני מצוקה לשעת חירום – התקנה של לחצני מצוקה המאפשרים לקשיש להזעיק שירותי רפואה בלחיצת כפתור בלבד.
  • שירותי תזכורת אישיים – שירות מיוחד שמסייע לקשישים הסובלים מבעיות זיכרון לזכור לקחת תרופות בזמן, להתקשר ליקיריהם בימי ההולדת שלהם ועוד.
  • שירותי ארוחות עד הבית – שירות מיוחד המאפשר לקשישים לקבל ארוחות חמות לביתם ולהפחית מהם את העומס הכרוך ברכישת מצרכים ובבישול.
  • תחזוקת הבית – שירות מיוחד שמאפשר לקשישים להמשיך להתקיים בכבוד ולדאוג לתחזוקת הבית באספקטים שונים שבאים לידי ביטוי בין היתר בסדר וניקיון ובתיקונים שונים שיש לבצע ברחבי הבית.
  • ידיד טלפוני – חברות רבות מעניקות שירות אקסקלוסיבי של שיחות אישיות בטלפון עם הקשיש. מדובר על שירות המסייע להפיג את בדידותו של הקשיש.
  • מגוון של שירותים חברתיים ופעילויות העשרה – אחת הסיבות בגינן קשישים עוברים להתגורר במוסדות לקשישים היא הבדידות. במסגרת שירותי דיור מוגן בבית ניתן ליהנות מכלל הפעילויות החברתיות המוצעות לקשישים המתגוררים בדיור מוגן לרבות הרצאות, חוגי העשרה, פעילויות חברתיות, חגיגת חגים ועוד.
  • שירותי עדכון למשפחות – שירות אקסקלוסיבי נוסף שמאפשר לבני המשפחה של הקשיש להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע למצבו הבריאותי והמנטאלי של הקשיש באופן שוטף.
  • סיוע מול הרשויות – הליווי המקיף של הקשיש במסגרת הדיור המוגן בבית כולל מתן סיוע ועזרה בהתנהלות מול הרשויות השונות בהתאם לצורך.
  • כביסה, גיהוץ וטיפוח – שירותי כביסה וגיהוץ ושירותי טיפוח אישיים מאפשרים לקשיש לחיות בכבוד מבלי לעזוב את הבית. ברוב החברות מוצע ללקוחות גם שירות מיוחד של ניהול משק הבית על ידי איש מקצוע.
  • מטרייה רחבה של שירותים רפואיים ופרה רפואיים עשרים וארבע שעות ביממה.

יתרונות הדיור המוגן בבית עבור בני גיל הזהב

להלן היתרונות המרכזיים של דיור מוגן בבית עבור בני גיל הזהב:

  • באמצעות דיור מוגן בבית נחסכת מהקשיש הטראומה של עזיבת הבית בגיל מבוגר וכן נחסכים ממנו הקשיים הרגשיים והנפשיים שבעזיבת הבית.
  • האפשרות של דיור מוגן בבית לרוב זולה יותר מהאפשרות של מעבר לדיור מוגן.
  • דיור מוגן בבית לא כרוך בפרוצדורות מורכבות של מכירת הבית, אריזת החפצים של הקשיש ועוד כהנה וכהנה תהליכים אותם צריך הקשיש לעבור במקרים בהם הוא נאלץ לעזוב את ביתו.
  • ההישארות בבית מאפשרת לקשיש להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים היומיומיים מהם הוא סובל. לעומת זאת היציאה מהבית עלולה להחמיר עד מאוד את מצבו של הקשיש הן מההיבט הנפשי והן מההיבט הקוגניטיבי.

מה זה דיור מוגן? מרגישים מבולבלים לא מוצאים פתרון? תנו לנו לעזור לכם עם מידע וייעוץ ללא עלות למידע נוסף לחצו כאן

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715427

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר